Zetel: Grote baan 186/301 - 9120 Melsele +32 3 775 92 86 (secretariaat) secretariaat@pegasus-rcvliegclub.be

Periode 1991 - 2000

GESCHIEDENIS PEGASUS RC VLIEGCLUB V.Z.W.

001_Terrein_Bufferzone_1980.jpg

1991

Nieuwjaarsreceptie op zondag 6 januari in het clubhuis

22 februari 1991: Marc Bals drukt het verlangen uit om vanaf 1 januari 1992 in principe zijn functie van voorzitter te willen beëindigen, wegens te drukke beroepswerkzaamheden.

Vliegbrevet VML: voorlopig afgelast - VML beschikt over geen examinatoren!

1 april 1991: Paasfeest op tweede paasdag met dropping van eitjes voor de kinderen en dropwedstrijd voor de leden. Prijs: een enorm paasei.

Met de bus naar de modelbouwbeurs van Dortmund.

Het clubhuis wordt opnieuw in de vernis gezet.

Funfly voor de leden op zondag 21 mei 1991.

De Pampa’s komen op bezoek in September en worden ook uitgenodigd op het jaarlijkse clubfeest, dat doorgaat in November.

Er word beslist om vanaf heden met 2 baancommissarissen te werken op het terrein.

De boot en de zware batterij voor de verlichting van het clubhuis die vorig jaar gestolen werden zijn teruggevonden.

29 augustus 1991: aanvraag voor gebruik terrein in bufferzone bij D.O.L.S.O..

Clubfeest met 98 aanwezigen in november.

De club telt 68 leden.

1992

Nieuwjaarsreceptie in het clubhuis.

Voor de eerste maal heeft de jaarlijkse algemene vergadering plaats in het begin van het jaar, en dit op 10 januari, de voorgaande jaren was dit steeds in december.

Jaarlijkse paasdropping op tweede paasdag.

De squashers van Merksem Reaction komen op bezoek op 10 mei.

Zondag 9 juni. De bond van jonge en grote gezinnen komt op bezoek. Wij geven een mini vliegshow en zij bakken pannenkoeken.

De secretaris zorgt voor T-shirts en sweaters met het clublogo erop.

wegens flauwe rendabiliteit van de kantine worden de prijzen aangepast.
Volgende nieuwe prijsafspraak wordt gemaakt:
Kaarten aan 500,- Bef voor 20 drankjes (i.p.v. 21)
zonder kaart betalen: 30,-fr.

30 juli 1992: Uiteenzetting betreffende reglementering "GROTE MODELLEN" door Jean Verstraelen.
Jean Verstraelen is officiële coördinator voor de V.M.L., i.v.m. de reglementering voor grote modellen. (modellen tot 62cc, mogelijks meer).
Door zijn kontakten met "Het Bestuur Der Luchtvaart", zijn volgende afspraken gemaakt geworden.

Het Bestuur Der Luchtvaart heeft schriftelijk de toelating gegeven aan J. Verstraelen en A. Blansaer, om te oefenen op het clubterrein van Pegasus. Deze toelating loopt tot 1/10/1992.

In de eerste week van september, zal er een demovlucht plaatsvinden op het clubterrein, voor de verantwoordelijken van het Bestuur Der Luchtvaart.

De bedoeling van deze demovlucht is een definitieve reglementering op te stellen inzake grote modellen.

30 juli 1992: er wordt afgesproken om een officiële aanvraag tot goedkeuring in te dienen bij Het Bestuur Der Luchtvaart, voor het huidige clubterrein, zowel als voor het nieuwe toekomstige terrein. Jean Verstraelen neemt dit persoonlijk ter harte.
De noodzakelijke nodige elementen, alsook de officiële aanvraag, dient opgesteld te worden vóór 1/9/1992.

30 juli 1992: tijdens een korte bespreking werd overeengekomen alle bestuursleden nogmaals te wijzen, op een zeer belangrijke deontologische spelregel als bestuurslid.
Het is inderdaad niet wenselijk dat bepaalde details van besprekingen tijdens een bestuursvergadering, ongenuanceerd aan andere leden worden doorgegeven.
Misschien nog anders gesteld: een beslissing vanwege het bestuur is een gezamenlijke beslissing, die vanaf dat ogenblik consequent door elk bestuurslid dient ondersteund te worden.

Fun-fly op zondag 27 juni. Voor de barbecue ’s avonds zijn 83 personen ingeschreven.

14 september 1992: schrijven naar D.O.L.S.O. - Ing. J. Van den Broecke.
Aanvraag voor gebruik terrein in bufferzone: lot nr 1, sektie B nr 1061 A, met een oppervlakte van 2 ha 53 a 2 ca, volgens plan nr 1884 B.

16 oktober 1992: toelating vanwege Ministerie Vlaamse Gemeenschap voor gebruik terrein in Bufferzone te Verrebroek, Beverse Dijk, sectie B 1016 A..

1 december 1992: milieuaanvraag klasse 2 bij gemeente Beveren voor terrein in Bufferzone.

De club telt 86 leden.

1993

Naar jaarlijkse gewoonte nieuwjaarsreceptie.

15 februari 1993: brief naar Ministerie van Financiën te Gent.
Vraag tot aankoop grond in de Zuidelijke Bufferzone te Beveren Waas.
De percelen waarin wij in geïnteresseerd zijn (plan D.O.L.S. 1884 B):
sectie B - LOT 2/3/4 - 1091 A, 1094 A, 1080 A. en LOT 1 - 1061 A.

28 maart 1993: brief naar D.O.L.S.O. met melding van goedkeuring door Schepencollege van Beveren d.d. 22 maart.

Huur terrein Bufferzone: 7.088,- Bef / jaar.

12 april 1993: paasdropping op het oude terrein (Doeldok).

22 maart 1993: ontvangst milieuvergunning Vlarem klasse 2 voor uitbaten terrein voor beoefenen van modelluchtvaart in Bufferzone te Verrebroek.

Een voorstel om een totaal nieuw clubhuis te bouwen op het nieuwe terrein word goedgekeurd.

Een firma uit Haasdonk zorgt voor de aanleg van een graspiste op het nieuwe terrein.

In juni Fun-fly met bevriende clubs, met in de avonduren een barbecue.

9 oktober 1993: betonplaat wordt gegoten als fundering voor het nieuwe clubhuis.

Als toegangsweg naar het clubhuis worden slakken van Sidmar aangevoerd.

Het clubhuis wordt gebouwd in Noorse Den door de clubleden o.l.v. Jan en David Van Cauter, Marc Van Varenberg, in samenwerking met alle andere leden.

22 november 1993: Bestuur van de Luchtvaart - toelating uitbating terrein in de Bufferzone te Verrebroek.

27 november 1993: clubfeest in zaal Scala te Beveren.

17 december 1993: Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering in Feestzaal SCALA, Stationsstraat, Beveren-Waas.
Paul Vennens volgt Marc Bals op als nieuwe voorzitter van de club.

De club telt 82 Leden.

1994

Lidgeld 1994: 3.500,- Bef (lidgeld: 3000,- + VML: 500,-)

Begroting 1994: tafels, stoelen clubhuis: 30.000,- Bef - afwerking clubhuis: 300.000,- Bef.

9 januari 1994: nieuwjaarsreceptie in clubhuis.

Alle vergunningen die in 1993 aangevraagd werden voor de ingebruikname van het terrein in de Bufferzone zijn binnen.

22 januari 1994: aanleg elektriciteitsnet in clubhuis: 12 volt installatie met batterijen gevoed door zonnepanelen op het dak van het clubhuis.

14 maart 1994: brief met melding in gebruik name terrein Bufferzone te Verrebroek.

Op 19 maart 1994 is de verhuis naar de Bufferzone een feit.
Vanaf heden is het verboden nog te vliegen op het oude terrein (t.h.v. Doeldok).

21 maart 1994: brief naar D.O.L.S.O. met melding in gebruik name terrein Bufferzone op 19/3.

4 april 1994: paasdropping.

Het clubhuis op het oude terrein (t.h.v. Doeldok) is verkocht.
Helaas is de mooie grote vliegtuigschroef, die boven de deur hing, verdwenen.

Sleutels van het hek en het clubhuis worden verdeeld.

11 juni 1994: inhuldiging nieuw terrein. Een viertal bevriende clubs worden uitgenodigd op de opening.

1 september 1994: de Gemeente Beveren neemt een nieuwe wijkagent voor Verrebroek in dienst, dit om de veiligheid te verhogen. Wij krijgen de vraag om een ledenlijst te bezorgen, samen met de nummerplaten van onze personenwagens.
Wij hopen dat wij er zo in slagen om ons terrein weer iets beter te beveiligen en ongewenste bezoekers nog iets meer af te schrikken.

10 en 11 september 1994: de club neemt deel aan de tentoonstelling "TRANSPORT", in kasteel Cortewalle te Beveren.

26 november 1994: clubfeest in zaal Scala te Beveren.

Aantal clubleden: 78.

1995

8 januari 1995: nieuwjaarsreceptie in het clubhuis.

20 januari 1995: jaarlijkse algemene vergadering.

Eerste inbraak in het nieuwe clubhuis: schade ongeveer 50.000 frank.

17 april 1995: paasdropping.

26 maart 1995: voor de meeste clubleden prachtig nieuws, voor anderen iets minder goed.
Door een overgrote meerderheid der leden gevraagd, het is een feit, in ons clubhuis mag niet meer gerookt worden. Naast rokende mensen zijn ook huisdieren helaas niet meer welkom.

20 mei 1995 - opm. in bestuursvergadering - Verwijdering afval clubhuis: “te verbranden met stijl"!

Plaatsing externe gastank voor verwarming en koeling ijskasten.

De ramen van het clubhuis worden uitgerust met veiligheidsglas.

Er zijn nog clubleden die vlot de spierkracht gebruiken, ook in een vliegclub.
Een aantal leden hebben nog maar eens gezwoegd, ditmaal om de oprit een stuk bij te werken.

Over het geluid in onze club (lees: 'dat van de modellen') is reeds menig woord gesproken.
Onnodig je nog te vermelden, dat men in Verrebroek op dit ogenblik soms onze activiteiten kan horen!
We zullen dus spoedig zeker nog horen van Bob (De Winter), die naarstig speurwerk verricht naar decibels.
Er wordt gezegd, dat we binnenkort zelfs in het clubhuis niet meer zullen mogen roepen voor een pintje.

zaterdag 3 juni 1995: F.F.O.C. (Fun Fly of Clubs) - Fly-in en feestelijk gebeuren met barbecue.

12 juli 1995: gemeente Beveren geeft uitbreiding milieuvergunning om ook te vliegen na 19u00 tot zonsondergang, voor modellen zonder verbrandingsmotor. M.a.w. dit geldt enkel voor zwevers en elektrisch aangedreven modelluchtvaartuigen.

We beginnen met geluidsmetingen.

Eind augustus: medewerking aan de Beverse feesten met een opendeurdag.

We worden momenteel geplaagd door een golf van inbraken.

In het najaar wordt de piste verlengd naar 180 meter.

Aantal clubleden: 76.

1996

Bestuur 1996
Voorzitter: Paul Vennens
Ondervoorzitter: Robert Van Mossevelde
Secretaris: Marc Van Gils
Penningmeester: Karel D'hondt
Bestuurder: Walter Verbinnen
Bestuurder: Ronan Loquet
Bestuurder: Marc Van Vaerenberg
Bestuurder: Erik De Smit
Bestuurder: Ben Van Cauter

Afgevaardigd Bestuurder: Karel D'hondt

8 april 1996: naar jaarlijkse gewoonte paasdropping op tweede paasdag voor de kinderen en een droppingwedstrijd voor de leden.

Zweefwedstrijd voor de leden, om ter langst in de lucht.

Plaatsen van een stalen plaat op de deur van het materiaalhok en aankoop van een stalen container om alle materiaal in te plaatsen.

Er worden nu ook regelmatig geluidsmetingen gedaan, de gegevens daarvan worden opgeslagen in een database.

Poging tot inbraak, de detector die alle beweging rondom het clubhuis opneemt wordt vernietigd.

30 november 1996: clubfeest in Feestzaal Het Moleken te Sint-Gillis-Waas.

Aantal clubleden: 80

1997

17 januari 1997: Algemene Ledenvergadering.

20 Juni 1997: barbecue op het terrein. Er worden speeltoestellen voor de kinderen geplaatst.

Wij verlenen onze steun aan de open havendagen.

Een zweefwedstrijd om ter langst in de lucht wordt gehouden.

De rode steenslagweg naast het water (de toegangsweg naar ons terrein) wordt een tijdje afgesloten. Een andere toegangsweg werd voorzien.

30 - 31 augustus 1997: Pegasus vliegclub bestaat 20 jaar.
Dit wordt gevierd met een grootse manifestatie: vliegfeest en barbecue.

22 november 1997: Clubfeest.

Aantal clubleden 77

1998

12 maart 1998: nieuwe vergunning terrein Bufferzone te Verrebroek, vanwege Ministerie Vlaamse Gemeenschap.

13 april 1998: naar jaarlijkse gewoonte, paasdropping te 14u00.

De zweefwedstrijd om ter langst in de lucht loopt van 1 april tot 30 september.

20 juni 1998: barbecue op het terrein.

In de nacht woensdag 23 op 24 september 1998: het clubhuis wordt verwoest door een brand.
De laatste clubleden die ons mooie clubhuis in perfecte staat hebben gezien (en achtergelaten) waren Marcel De Bie, Jean De Maesschalck en Ward Van Roeyen. Zij verlieten op 23 september rond 18u40 het clubhuis.

Na contact met de verzekeraar belooft deze ons een snelle regeling.

8 oktober 1998: de waarde van het clubhuis (gebouw + inhoud), wordt door Van Baarle Experts geschat op 1.360.005,- Bef, excl. 21% BTW.

24 oktober 1998: de puinhoop die overblijft van het afgebrande clubhuis wordt opgeruimd.

12 november 1998: aanvraag bij het College van Burgemeester en Schepenen te Beveren, voor oprichting “schuiloord” als vervanging van ons door brand vernield clubhuis.

22 november 1998: de opslagplaats voor onze materialen wordt omgebouwd tot voorlopig clubhuis.
Er wordt een grote glazen wand bijgeplaatst en de naam ‘Ons Containerke’ wordt op het raam geschilderd.

27 november 1998: verzekeringsmaatschappij DELPHI (FIDEA) meldt dat zij de brandschade niet zullen vergoeden vermits het gebouw illegaal was opgetrokken.
Zij melden zich te zullen beperken tot terugbetaling van de premies.

27 november 1998: een nieuwe vloerbedekking wordt in het Containerke gelegd.

De brandverzekering voor het clubhuis wentelt zich in allerlei bochten om niet te moeten betalen.

28 november 1998: het clubfeest in Het Moleken in Sint-Gillis-Waas is een groot succes.

7 december 1998: NV DELPHI deelt mede geen vergoeding te betalen voor de geleden brandschade wegens: illegaliteit gebouw (geen verzekerbaar belang), alsook tekortkoming meldingsplicht.

17 december 1998: beslissing tot rechtsgeding tegen NV DELPHI wegens weigering uitbetaling brandschade

19 december 1998: Raad van Bestuur meldt aan Advokatenkantoor Van Bellinghen (advokaat verzekeringsagent VAN PAESSCHEN) een rechtsgeding te zullen inspannen tegen verzekeringsmaatschappij DELPHI (FIDEA).

Aantal clubleden 73.

1999

Bestuur 1999

Voorzitter: Paul Vennens

Ondervoorzitter: Robert Van Mossevelde

Secretaris: Ben Van Cauter

Penningmeester: Karel D'hondt

Bestuurder: Marc Schoeters

Bestuurder: Guy Suykens

Bestuurder: Marc Van Vaerenberg

Bestuurder: Erik De Smit

Bestuurder: Jan Van Cauter

Afgevaardigd Bestuurder: Karel D'hondt

Zondag 10 januari 1999: nieuwjaarsreceptie in café Terminus.

19 januari 1999: aanvraag voor oprichting tijdelijke berging op clubterrein aan College van Burgemeester en Schepenen te Beveren Waas

13 januari 1999: verandering adres zetel van de club. Het clubadres wordt Stationstraat 68 b1 9120 Beveren-Waas

De verantwoordelijke van ‘ Waaslandhaven’ heeft gebeld om te vragen of er soms iemand bomen heeft afgekort /afgezaagd. Niemand weet van iets, dit zullen de kabouterkes gedaan hebben.

Bezoek aan de modelbouwbeurs MOMA te Brussel op21 Maart.

Aanvraag aan de Beverse Sportraad voor het bekomen van een lidmaatschap om te integreren in het gemeentelijke verenigingsleven.

De club neemt deel aan een actie ‘Plant een boom’ en zal de ingekorte bomen verwijderen en nieuwe laten plaatsen.

De stalen toegangsdeur van ons containerke wordt deskundig open geslepen met een slijpschijf, alle drank en materiaal zijn we kwijt.

16 juni 1999: negatief antwoord op vraag voor advies aan Ministerie Vlaamse Gemeenschap i.v.m. oprichten tijdelijke berging op clubterrein.

29 augustus 1999: vliegfeest op het terrein, ter gelegenheid van de Beverse Feesten.
Inwoners van Verrebroek worden specifiek uitgenodigd om een kijkje te komen nemen op het terrein.

We hebben officieel raadsman Van Bellingen verlaten en gaan in zee met advokaat Luc M.E.J. Anthonis die onze belangen zal verdedigen inzake de brand van ons clubhuis.

Aankoop van een nieuwe geluids- en windmeter.

We genieten allen van een lekkere barbecue op het terrein en de kok van dienst belooft ons op het einde van het zomerse vliegseizoen nog een even lekkere mosselavond.

25 september 1999: mosselfeest in het clubhuis. Mmmm … lekker!

We melden aan onze leden het spijtige overlijden van clublid Dhr. Jaak Schuerbiers

1 tot 3 oktober 1999: gezamenlijke uitstap van een aantal clubleden naar Calais.

November 1999: Pegasus RC Vliegclub VZW wordt opgenomen in de Sportraad te Beveren.

11 december 1999: het laatste Pegasus clubfeest van dit millennium met tombola in Feestzaal ’t Moleken te Sint-Gillis-Waas.
Menu: zalmcocktail, aspergesoep, bladerdeegje met champignons & kip, varkenshaasje, en koffie met garnituur. Aangepaste wijnen en drank inbegrepen tot een vroeg uur en muziek verzorgd door Studio Ambiance.

Aantal clubleden 73

2000

14 januari 2000: nieuwjaarsreceptie in café Het Witte Huis

21 januari 2000: Jaarlijkse Algemene Vergadering op in feestzaal Het Moleken te Sint-Gillis-Waas.

Advocaat Luc Anthonis geeft uitleg bij de problematiek rond de brandverzekering:
Het gaat om de betwisting van de aansprakelijkheid en de schade waarbij een procedure volgens hem de kosten waard zijn aangezien de schade toch ongeveer 1.000.000 bedraagt.
De verzekering vind dat er geen verzekerbaar belang is, wegens geen bouwvergunning; alhoewel het clubhuis verplaatsbaar was.
Mr. Anthonis benadrukt dat we meer dan redelijke kansen hebben om de procedure te winnen, en meent dat zelfs bij mogelijk verliezen de inboedel apart is te houden.
Verloop: begin februari dagvaarding ingeleid, met verwachting eind 2000 de pleiting, ten laatste lente 2001.
Wanneer verzekering in beroep zou gaan kan de procedure vijf jaar duren.
Het gaat om een principiële zaak met conclusietermijnen.
Onze verzekeringspolis liep van 1983 en men heeft ons toen geen vragen gesteld over bouwvergunningen etc. , dus het gelijk is aan ons maar de rechtbank is de beslissende factor.
Het wordt een PRINCIPIEEL VONNIS.
Er is geen reden tot een kortgeding, aangezien het niet gaat om een hoogdringendheid, en de vaststellingen stabiel blijven; onze schuldenaar staat ook niet op het punt failliet te gaan.
Kostprijs: bij verlies: 25.000 + ereloon ongeveer 50.000 = samen 75.000. Bij winst: volgens waardetarief van recuperatie = %.
Tot slot: momenteel hebben we geen bouwvergunning en dus geen oplossing voor ons actueel probleem.

Verkiezing bestuursleden:
Voorzitter: Paul Vennens
Feestbestuur 2: Ronny Loquet
Clubhuis 1: Jan Van Cauter

Aan de kant van de runway worden enkele nieuwe ramen gestoken in het containerke.

24 april 2000: paasdropping op paasmaandag, met in de loop van de namiddag pannenkoekenbak door de kantine verantwoordelijken.

17 juni 2000: Funny Flying of Clubs (FFOC) op ons terrein met barbecue.

21 juli 2000: Gino Verbruggen doet een recordpoging vliegen met sponsoring door de KU Leuven. Vlucht type F5BSOL of zweefvlucht uitsluitend gebruik makend van zonne-energie.

30 juli 2000: demonstratie op een oefenveld van voetbalterrein van SK Beveren.
Een 20-tal leden van Pegasus waren aanwezig voor een enthousiast publiek.
Toch zou er in de toekomst beter met aangepaste toestellen gevlogen worden (3D of helikopters).

Oeps … Er is een Crasherke verschenen met een behoorlijk onzedige foto van prinses Mathilde …
Een paar leden dreigen zelfs hiervoor de club te verlaten …
Een uitgebreide verontschuldiging van het Bestuur leidde uiteindelijk alles terug in goede banen.

27 augustus 2000: tijdens de opendeurdag, ter gelegenheid van de beverse feesten, hebben ongeveer 70 niet leden onder de leiding van ervaren monitoren even de stuurknuppel in handen genomen om met een modelvliegtuig te vliegen. Ook gemeenteraadslid K. Reyns bezocht onze club.
’s Avonds was er een kaasschotel met wijn en brood

29 september 2000: Brand clubhuis - stand van zaken - antwoord advocaat L. Anthonis:
Zoals u weet werd deze zaak ingeleid op donderdag 29 juni jl. daar ik alvorens tot dagvaarding over te gaan in het bezit diende te zijn van het arrest van het Hof van Cassatie.
In deze context leek het mij normaal dat tegenpartij, ook wegens de principiële discussie, over de vakantieperiode beschikte om te besluiten.
Ondertussen zijn we echter eind september en mocht ik nog geen besluiten ontvangen.
Ik schrijf hem dan ook aan met de mededeling dat indien ik binnen de 14 dagen geen besluiten heb ontvangen ik vaststelling zal vragen conform 747 §2 Ger. W.
D.w.z. dat ik verzoekschrift dien op te stellen en neer te leggen voor de Rechtbank die dan op haar beurt conclusietermijnen en pleitdatum zal vaststellen.

3 november 2000 - bestuursvergadering.

De bestuursvergadering was voor de eerste maal rookvrij!

Paul Vennens heeft Van den Eeckhout Herman (lid Pegasus) uitgenodigd aangezien ook deze laatste duidelijkheid tracht te vinden in hetgeen ‘AMINAL’ en ‘Zeeschelde’ met ons van plan is.
Ze willen ons namelijk op korte termijn weg van onze huidige locatie.
Echter wordt de mogelijkheid onderzocht tot het bekomen van een gedoogbeleid om deze termijn te verlengen.

Voor de bestuursleden wordt voor de eerste maal een functiebeschrijving uitgewerkt.

2 december 2000: clubfeest.

27 november 2000: intrekken vergunning vanwege Ministerie Vlaamse Gemeenschap voor terrein Beverse Dijk, sectie B 1016 A te Verrebroek. We dienen ons terrein te verlaten tegen 01/01/2001. Van een tegenslag gesproken.

8 december 2000: Clubfeest in Feestzaal ’t Moleken te Sint-Gillis-Waas.

15 december 2000: aanvraag voor de hernieuwing voor de uitbating van een terrein (vervalt 10.01.2001) bestemd voor modelluchtvaart te Beveren-Waas (Terrein n°1).

13 december 2000: schrijven aan College van Burgemeester en Schepenen te Beveren, om de modelluchtvaart sport op te nemen in het gemeentelijk structuurplan.

15 december 2000: schrijven aan Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap om onze activiteiten verder te gedogen op het bestaande clubterrein, in afwachting van het vinden van een definitieve oplossing

De Burgemeester van Beveren komt persoonlijk tussen bij de bevoegde diensten zodat we ons terrein voorlopig kunnen behouden. Zo kunnen we met een gerust gemoed 2001 binnentreden.
Van een mooi en geruststellend nieuwjaarsgeschenk gesproken.

22 december 2000: Bestuur van de Luchtvaart - laatste hernieuwing toelating uitbating terrein.

Aantal clubleden 76

 

VML

VML2024

Adres

Pegasus RC Vliegclub VZW

Secretariaat:
Klapperstraat 28
9120 Beveren-Waas

Zetel:
Grote Baan 186/301
9120 Melsele

E: secretariaat@pegasus-rcvliegclub.be
T: 03 775 92 86

Rekeningnummer:
BE28 1450-5103-7520